WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 24 februari 2008

Groeten uit Berlijn





















Uitgave: Inkognito, Berlin
Makers: Lenz/Greser


Vandaag kwam een van mijn dochters terug van een paar dagen Berlijn en bracht deze kaart voor me mee, omdat ik 'kaarten waar een boek op staat' spaar. Ik vond hem wel leuk voor het blog en pikte het plaatje van de site waar je hem kunt bestellen. Reclame, zullen we maar zeggen.

12 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Dacht ik even dat je in Berlijn zat.
    Leuke kaart!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Nee, dat was m'n kind. Ik ben net als jij & de commune en ga niet graag ver weg. Ik zat hier, achter de pc en schreef een stukkie over kousen breien. Men moet wat, nietwaar? Ik las dat de bibliobus morgen door TT zelf bestuurd wordt. Bof jij even!
    Dag, schrvrdzs
    p.s. Over dat wit aan het eind van je regels: kan het zijn dat je per ongeluk enters geeft? Altijd gewoon doortypen, het programma entert zelf. Woorden worden niet afgebroken, dus bij lange woorden kan het ook daar aan liggen dat je veel wit krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Schrijver,
    Kousen breien, kan jij dat?
    Vind ik reuze leuk, ik kan alleen rechte stukken.
    Ja, klopt, ik enter, deed het net weer, dus dat zal het zijn. Ik voeg ook dingen tussen en haal dingen uit,net als met breien eigenlijk.
    Ik had pas nog iets geks, moest 2x woordverificatie doen en m'n reaktie werd ook 2x geplaatst!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    Ik heb vroeger op school wel geleerd hoe ik een sok moest breien, maar ik geloof dat hij nooit is afgekomen, en nu zou het me zeker niet meer lukken (grote hiel, kleine hiel en meer van dat soort ingewikkelde zaken). Ik kan wel truien, maar dat heb ik ook in jaren niet meer gedaan. Dingen tussenvoegen met breien? Hoe doe je dat?
    Die woordverificatie is pure pesterij.
    Dag, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meerderen toch?
    Is ook meer een Tante Trui dingetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Anna,
    Ja natuurlijk, gewoon meerderen! Jij weet er meer van dan je wilt toegeven. (Breien is heus weer hip hoor, schaam je niet!) Ik dacht even dat je alleen aan de buitenkant kon bijvoegen, maar je kunt natuurlijk ook in het midden steken invoegen, hoewel niet te veel tegelijk. Het wordt tijd dat ik weer eens wat ga breien om e.e.a. een beetje op te frissen. Is er misschien een muis die een trui nodig heeft?
    Dag, breierdezes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, doe maar een trui voor mij, eentje waar ik helemaal in weg kan
    kruipen.
    Groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen