WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 17 april 2008

Bibliobussen















Op het weblog BoekenDingen van een (mij) onbekende boekenliefhebber, kwam ik de mededeling tegen dat op Flickr een fotopool is over bibliobussen: Bookmobiles Parnassus On Wheels. Er zijn op dit moment 139 foto's te zien. De motivatie is (helaas) herkenbaar:

To celebrate the bookmobile. Both my wife and i have fond memories of the bookmobiles visiting in our communites when we were young.
Before they disappear, lets see those photos!

Ik ben weer gesterkt in mijn overtuiging:

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

9 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Jij snuffelt heel wat af de laatste tijd! Het zou inderdaad zonde zijn als we van bibliobussen straks alleen nog maar foto's hebben.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ja, soms snuffelt een schrijver ook. Maar ruiken doet hij niet veel.
    Als iemand weet wat de bibliobus in een muizenleven kan betekenen ben jij het wel. Van oud papier tot literatuur, jammer dat het niet rijmt, maar zo is het ook mooi. Misschien moet de commune maar in de tuin van een boekwinkel gaan wonen.
    Groet van schrvrdzs
    p.s. Bnwlnwsgrgwtrndvrwdrdrctstnd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    De commune zou niet zonder bibliobus meer kunnen, en alle mensen zijn ook verdrietig.
    Een winkel met boeken is hier ook al niet.
    Groet, Anna
    p.s. Rctvrwdrdivmsplft(d/t).
    Srr! n ygaltz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    Waarop ik hoor te antwoorden:
    lkaxzlyc. Wat het betekent weet ik ook niet.
    Zn splft z m k tt vrwdrng brngn. (In de nieuwe tekst zit overigens geen mogelijkheid meer die te maken.)
    Wij moeten maar eens goed nadenken hoe de commune kan blijven lezen, ook zonder bibliobus. Maar liever met.
    Vinden de j.m. D Rznkrkdl niet te eng? Ik denk van niet, maar misschien een paar p.j.m.?
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Anna,
    Dat komt ervan als je 's nachts zit te bloggen: dan ga je vragen stellen die elders al beantwoord zijn (ik bedoel hier dus dat ík dat deed aangaande D Rznkrkdl). Eerst even snuffelen zou een goed devies zijn.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Schrijver,
    Bij de meeste mensen is het snuffelen een beetje op de achtergrond geraakt!
    Groet weer, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, snuffelen is misschien toch vooral iets voor muizen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Boekendingen is inderdaad het geesteskind van een liefhebber. Ik volg de betrokken feeds altijd met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke group. En ik zag dat collega 'Bibliobussen' ook lid is van die group. Mooi toch, dat foto-onderwerpen mensen bij elkaar brengt.

    BeantwoordenVerwijderen