WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 30 juli 2008

Een bezoek aan de ZB: toevoeging

Dit vergat ik hieronder nog te vermelden: op één plaats in de ZB was het wél druk, nl. bij de computers. Die waren allemaal (een stuk of 12 denk ik) bezet en er zaten zelfs mensen te wachten tot ze aan de beurt waren. Internetgebruik is er gratis (voor leden neem ik aan) en je mag er twee uur achter. Zo te zien voorziet dit nog steeds in een behoefte, ook in een tijd waarin bijna iedereen een eigen computer lijkt te hebben. Ik heb niet erg goed gekeken maar het waren geloof ik vooral 'jongeren' die er zaten.

p.s. Toevoeging aan de toevoeging: het blijken dus 40 pc's te zijn! (Zie de reactie van Edwin hieronder.)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Arda,

    De pc's zijn vrijwel altijd bezet. Het zijn er 40. Leden mogen twee uur gratis en niet-leden een half uur. Als het niet druk is kan dat probleemloos verlengd worden.

    Jongeren voeren de boventoon maar we hebben ook veel ouderen daarvoor. De kids komen omdat ze samen kunnen spelen. De ouderen zijn vooral asielzoekers, mensen wiens apparatuur kapot is en een groep waarvan ik niet goed durf te zeggen waarom ze komen. Wellicht lage inkomens, toerist of andere redenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Edwin,
    Ik heb dus niet zo goed opgelet: 40pc's! Goed dat asielzoekers ze weten te vinden. Van die kids is het ook leuk dat ze komen. Nog leuker zou het zijn als ze ook eens wat lazen (ik bedoel nu de kinderen, al zou het voor de asielzoekers ook niet gek zijn natuurlijk). Zoals je al zei: leg strips op de tafel waar ze zitten te wachten. Of tijdschriften.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen