WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 9 augustus 2008

Alfabetisering




Op zoek naar een foto van een hotelleeszaal om bij mijn vorige stukje te gebruiken kwam ik, zoals mij dat vaker overkomt, van het een op het ander (soms moet ik wel eens even nadenken wat ik ook al weer aan het zoeken was), van foto's naar blogs naar filmpjes en van het ene filmpjes naar een volgend filmpje. Soms lijkt de wereld dan zo slecht nog niet, b.v. als je verzeild raakt in filmpjes over het alfabet. Of dit het mooiste filmpje is weet ik niet want ik heb ze niet allemaal bekeken. Ik vind het een beetje een EO-filmpje zoals je ze vroeger wel zag: deze mensen gelóven in het alfabet.

3 opmerkingen:

  1. A is een aapje dat eet uit zijn poot,
    B is de bakker die bakt voor ons brood.
    C is Charlotte die eet chocolaad',
    D is een dame die drentelt op straat.

    Deze regels, door eindeloze herhaling meer dan een halve eeuw geleden ingegrift, kwamen spontaan weer boven bij het leuke You Tube-filmpje.Wat mij betreft smaakt zoiets naar meer!

    Tachtigplusser.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tachtigplusser,
    Ja, daar moest ik, hoewel wat jonger, ook meteen aan denken! Als je nog meer van dit soort filmpjes wilt zien: ga naar YouTube en tik als zoekterm in 'alfabet', dan zul je vast nog wel iets leuks vinden.
    Overigens: ik herinner mij dat Charlotte haar chocolaad drínkt...
    Groet van schrvrdzs
    p.s. Dreunde de hele klas dit op, zoals de tafels van vermenigvuldiging?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee,dat gebeurde niet op school, maar werd thuis eindeloos voorgelezen!

    Tachtigplusser

    BeantwoordenVerwijderen