WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 14 september 2008

Nog een gedicht


















Hanny Michaelis (1922-2007)
Foto: Freddy Rikken


Met mijn neus in de boeken
snuffelend aan de levens
van anderen die nooit
hebben bestaan. Een geur
van papier en drukinkt,
maar soms overstemd
door het onvervalste aroma
van verdriet zoals het
nog steeds wordt geproefd.

Hanny Michaelis

2 opmerkingen:

  1. Dag schrijver,
    Toeval bestaat niet, dus je hebt vast het gedicht van de week gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag AvA,
    Ik moet je bekennen dat ik niet weet wat het 'gedicht van de week' is. Is dat iets waar je je op kunt abonneren? Ik koos dit gedicht omdat ik gisteren iets over Hanny Michaelis schreef en ik het, op zoek naar een gedicht omdat ik niets wist te schrijven, tegenkwam in een bundeltje met gedichten over boeken, lezen & bibliotheken.
    Naar mijn idee bestaat toeval wel, maar ik kan niks bewijzen.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen