WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 1 december 2008

Pauzepoes 4













AvA, lezeres van dit blog, was zo vriendelijk mij enkele foto's van haar poezen te sturen. Dankjewel, AvA! Dit is Rakker.

Wees waakzaam, Anna!

11 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Zie je dat, een literaire poes!
    Groet, Anna
    'puriz'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,

    Dat lijkt wel een poezennaam "Puriz", net als Minee

    Aagje M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Aagje,
    Heet jouw poes Minee?
    Groet, Anna
    'saledgi'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anna,

    Nee hoor, onze katten heten Winnie, Tubbe en Dibbes.

    Aagje M

    fiessi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Aagje,
    Oei, drie stuks! Leuke namen, dat wel. Ooit had de buurman een poes die Oedi heette.
    Groet, Anna
    'cronsmo'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag dames A en A,
    Dit blog wordt steeds aaibaarder. Of gevaarlijker, het is maar hoe je het wilt zien.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag dames,
    Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar volgens mij kan het niet lang meer duren of de NIVD komt eens even polshoogte nemen vanwege al die verborgen boodschappen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Astrid,
    Dit doet me onmiddellijk denken aan een verhaal van een Poolse schrijver dat ik zo'n 30 jaar geleden heb gelezen en dat stamt uit de tijd dat in Polen nog een communistische dictatuur was. De moeder van de schrijver belde hem op om te zeggen dat de kanarie dood was. De geheime dienst wilde niet geloven dat het geen code-boodschap was. En nu denk ik ook weer aan een ander verhaal uit dat boek: omdat de onderkant van de auto waarin de schrijver reed gaten had en dat nogal koud was, had hij er een laag kranten op gelegd. De rest laat zich raden.
    Ik wou dat ik nog wist wel boek en welke schrijver het waren, maar het is voor mijn doen al heel wat dat ik nog een paar van deze details weet. Ze hebben dan ook indruk gemaakt én jouw reactie wist ze op echt Proustiaanse wijze op te roepen.
    Groet, schrvrdzs
    p.s. Het lijkt me overigens in het geheel niet denkbeeldig dat de NIVD bepaalde blogs in de gaten houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anna,

    De j.m. hoeven niet bang te zijn voor twee van mijn drie katten, dat zijn een stelletje dooie dienders. Dibbes vind zichzelf heel stoer maar is wel heel lief. Hij heeft een belletje dus als de j.m. daar op letten is er niets aan de hand.

    Aagje
    crastepo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aagje,
    Die belletjes kennen we wel, maar weet je dat er poezen zijn die zo kunnen lopen dat het belletje geen geluid maakt? Oedi was zo'n poes.
    Groet, Anna
    'restictu'

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk!
    PS misschien nu ook die van schrvrdzs wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen