WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 1 maart 2009

Taal telt weer 2












Wat Google Friend Connect is, is me nog niet duidelijk, maar dat een kleine taalcursus voor de (hoogopgeleide?) bedenkers ervan geen overbodige luxe zou zijn wel.

Het zal nog wel niemand ervan weerhouden hebben zich bij GFC aan te melden. (Zelf was ik het toch al niet van plan.)

Naschrift: Hoewel ik het gevoel heb steeds meer op Douwe Trant en zijn 'Verbond tegen alles wat Vies en Voos is' (herinnert iemand zich deze rubriek uit VN nog?) te gaan lijken, heb ik toch maar een briefje aan Google-Nederland geschreven. (Een e-mail sturen lukte niet omdat ik geen e-mailadres kon vinden.)

Rotterdam, 1-3-2009
L.S.,
In bovenstaand venster, dat ik tegenkwam bij Blogger, staat een taalfout.
'Meld je aan' is een gebiedende wijs en er hoort daarom geen t achter meld te staan.
(Vergelijk b.v. 'geef je op' of 'pas je aan', waarin je meteen hoort dat er geen t achter de stam van het werkwoord komt.)
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,

6 opmerkingen:

  1. Dag AvA,
    Ja, en nou zit ik al een half uur te zoeken waar ik die fout kan melden en ik kan alleen maar een postadres van Google vinden. Dus dat gaat me ook nog een postzegel kosten.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En volgens mij zit er nog een fout in die zeven woorden. Het is altijd lastig met woorden die letterlijk uit het Engels komen, maar volgens mij is het "het account". Je zou je dan moeten aanmelden met een bestaand (en niet een bestaande) account.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Informatiegebruiker,
    Ik heb het even opgezocht en volgens Onze Taal mag het, kijk hier maar.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En toch klinkt het raar: een bestaande account. Maar ja, als onze taal het zegt, dan geloof ik het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Festina,
    Ik vind het net zoiets als 'de' weblog. Dat mag ook, maar dat vind ik ook raar klinken.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen