WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 1 februari 2009

Vervulde wens






Een week of wat geleden wenste ik dat ik in de bibliotheek over De Welwillenden zou kunnen praten. Daar wordt nu over vergaderd en het is mogelijk dat er in 2011 een proef mee komt. Bij de NRC had ik meer succes met mijn wens: afgelopen vrijdag werden er in de Boeken-bijlage twee pagina's aan De Welwillenden gewijd en op nrcboeken.nl kun je erover discussiëren. Dus voor wie het boek ook leest en de NRC niet, is dit even een tip. Voor de bibliotheek ook trouwens, maar ja, wie is dat.

Ik heb overigens niet mee-gediscussieerd, het lezen van tegenstrijdige meningen vond ik voldoende.

2 opmerkingen:

  1. Sorry, ik ben er mee gestopt. Ik kom gewoon niet door al die legerrangen en de emotieloze opsommingen en vrees de verdere gruwelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag WvS,
    In het stuk van Margot Dijkgraaf kun je lezen dat je niet de enige bent. Bij mij heeft het ook niet veel gescheeld. Toch heb ik geen spijt dat ik ben doorgegaan. Ik denk nu dat ik het wel uitkrijg.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen