WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 11 april 2009

Taal telt weer 2 - vervolg

Héél soms kun je iets (doen) veranderen, kijk maar.










is nu:











waarbij ik níet verantwoordelijk ben voor het verwijderen van de 'e' achter bestaand.

10 opmerkingen:

  1. iets te snel gereageerd. Las net het eerste deel. Ja dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed werk! Ik vind overigens wel dat het bestaand account is, maar heb dat niet gemeld aan Google! non mea culpa!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Festina,
    Ik vind 'het' bij account ook iets beter klinken dan 'de', maar volgens 'Onze Taal' is het allebei goed.
    Groet, schrvrdzs
    p.s. Maar nu twijfel ik ineens of die e wel met de of het te maken heeft. Hoe zit dit??
    p.p.s. En 'non mea culpa' snap ik ook al niet. Er is toch geen sprake van schuld? Of betekent culpa iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi, non mea culpa: niet door mijn schuld, m.a.w. ik heb ze er niet op gewezen (jij zei nl. dat jij er niet verantwoordelijk voor was, wel ik dus ook niet).
    En wat vind je van: 'geen Google-account? Meld u hier aan?'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o ja en die - e heeft wel met de of het te maken:
    meld je aan met een bestaand huis (het huis) en meld je aan met een bestaande woning (de woning).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Festina,
    Sta mij toe te reageren als mijn hoofd helderder is...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Festina,
    Nee, de whisky was op, maar ik raakte in de war over de, het en een. Kom er nog steeds niet uit trouwens. Is er een eenvoudige regel voor?
    De account geeft een bestaande account, maar het account kan volgens mij zowel een bestaande als een bestaand account opleveren. Daar wordt mijn brein acuut weer troebel van.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen