WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

dinsdag 14 juli 2009

Alt+F4























MELANCOLIA

Als men ten laatste heeft gevonden
Waar heel de ziel naar smacht,
Dan is 't te laat, de dag verzwonden,
Reeds valt de nacht.

Als 't kleed ons past, is het versleten,
Als men het boek kent, is het uit,
Als men het leven komt te weten,
Dan valt het scherm dat alles sluit.


Carel Vosmaer


Foto: Flickr, gemaakt door: hassi

4 opmerkingen:

  1. Ha schrijver,
    ga je nu echt je scherm sluiten? Eerst crtl-alt-del als posttitel en nu alt+F4? Dat beloofd niet veel goeds.
    Groetn Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Wies,
    Het leek me wel een geschikte blogposttitel voor bij dit gedicht. Eerst dacht ik dat je je pc afsluit met Ctrl-Alt-Del, maar later dacht ik: nee, het is Alt+F4; dus veranderde ik het. (Ik gebruik altijd gewoon Start en daarna Uitschakelen). Tja, en dan komen er meteen speculaties, net als bij de hoes van Abbey Road...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha schrijver,
    Hij's geWELdig!!! Ik ga hem printen...
    groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk, zo hoort het: je voert een handeling uit en denkt meteen aan een gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen