WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 5 juli 2009

Plaatje 15


Isaac Israëls (1865-1934)
Liggend naakt (Sjaantje van Ingen)


Wie BoekenDingen leest (en wie dat niet doet mist veel) heeft het al gezien: bovenstaand schilderij won de door het tijdschrift Oog georganiseerde verkiezing van het mooiste naakt uit de Nederlandse schilderkunst. Omdat het een lezend naakt is en ze bovendien laat zien hoe men het best de huidige temperaturen doorstaat, mag zij hier vandaag ook prijken. (Ik bedoel maar: naakt is prima, maar het moet wel functioneel zijn...)

Lees en zie hier meer bij BoekenDingen (o.a. meer lezende naakten) en op de website van de verkiezing.

3 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Wat zou ze lezen?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ik zou het graag weten. Ze kijkt niet alsof het erg boeiend is, vind ik.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of ze droomt lekker weg....
    (doe ik ook vaak bij boeken)

    BeantwoordenVerwijderen