WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 21 september 2009

ftjs



















Dit regeltje komt van de website van de net-nieuwe Library School:

Meer achtergrond informatie bij de pilot vind u hier.


Plaatje hier gevonden.

9 opmerkingen:

  1. Oei!
    Slecht begin, vooral omdat het lijkt alsof deze tekst er al even opstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tenaanval,
    Fouten vind je overal, maar ik heb nog steeds het (misschien naïeve) idee dat kranten, scholen en bibliotheken het goede voorbeeld moeten geven m.b.t. taal. Er is toch altijd wel iemand die e.e.a. even kan nakijken voor het gepubliceerd wordt? (Of desnoods daarna...)
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg, 2 fouten in een zin van 9 woorden; dat belooft inderdaad weinig goeds.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Henk,
    Misschien omdat het interessanter klinkt? En het is als ik het goed begrijp een masterstudie en die zijn tegenwoordig vaak in het Engels. Dus wie weet wordt deze dat ook wel. Ik ben daar op tegen, maar dat heeft natuurlijk geen effect. Mijn dochter, die zo'n studie volgt, is er ook op tegen en die heeft het in elk geval een keer tegen minister Plasterk kunnen zeggen, maar ook dat heeft niet geholpen.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Festina,
    Vandaar ook de twéé rode potloden ;-) (Ik vraag me overigens af of veel mensen de eerste fout nog als fout ervaren.)
    Iedereen maakt taalfouten, ik ook natuurlijk. Dat is het punt ook niet, maar wat ik raar vind is dat niemand bij de VOB de moeite genomen heeft even door te geven dat er fouten in het stuk zitten. Dat niemand het gezien zou hebben geloof ik namelijk niet.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He ja, twee rode potloden! Wat een vondst! Ik houd m'n hart vast voor de nieuwe Library School...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Festina,
    De tijd zal 't leren. Is het niks voor jou eigenlijk, om naar de LS te gaan? Docent of student of allebei? (Ik meen dit serieus hoor.)
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Festina,
    Jammer. Ik zou meteen veel meer vertrouwen in die school gekregen hebben.
    Groe, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen