WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 14 september 2009

Nogmaals het e-boek














Vanavond keek ik naar Editie NL van RTL 4. Ik keek ernaar omdat we op het werk een mailtje kregen waarin stond dat een van onze collega's, samen met twee andere bibliotheekmensen, erin te zien zou zijn, in een item over het e-boek. Ik was wel benieuwd waar dat over zou gaan, maar helaas ging het nergens over. Een e-boek kun je niet in het donker lezen en een e-reader neemt weinig plaats in, wat handig kan zijn als je kleinbehuisd bent, en hij is duur. Tot zover de informatie. De naam van mijn collega was verkeerd geschreven en werd onder de verkeerde persoon geprojecteerd. Maar laat ik niet zeuren.

De opname vond plaats in een bibliotheek en de verslaggever zei om te beginnen: 'Normaal zijn deze vrouwen druk in de weer met dit soort dikke pillen', en hield daarbij Het lot van de familie Meijer in de hand, geen bibliotheekexemplaar overigens.

Een van de dames dacht dat zij voor de prijs van een e-reader 40 boeken kon kopen, maar dat lukt volgens mij alleen met de Bouquet-reeks.

Hier kun je de uitzending te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten