WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

vrijdag 19 maart 2010

DOK avant la lettre




Een collega die themacollecties voor activiteitenbegeleiders (in zorginstellingen) samenstelt liet me een paar weken geleden een boek zien over reclame-grammofoonplaatjes: De muzikale verleiding, en vroeg of ik er liedjes van kende. Ik kende er geeneen maar de titel Ga toch mee naar die hippe, hippe leeszaal maakte me wel nieuwsgierig en ik vroeg of ze dat even wilde laten horen (er zaten - uiteraard - ook cd's bij). Ik vond het een gek maar ook wel grappig liedje en schreef titel en zanger op met de gedachte: daar ga ik een keertje op googelen. Zojuist kwam het daar eindelijk van en tot mijn verrassing bleek het zelfs op YouTube te vinden, zodat ik het kan 'delen' (let maar niet op het filmpje). De zanger is Robert Kreis en het liedje is van omstreeks 1974.

3 opmerkingen:

  1. Geweldig! Mijn moeder heeft het nog steeds over 'de leeszaal' als ze praat over de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Henk,
    Ik was ook wel verrast. Vooral ook door de niet direct 'brave' inhoud. Ik vraag me af of het destijds inderdaad door de bibliotheek als reclame is gebruikt en zo ja, hoe die campagne er dan verder uitzag. Zou iemand dat nog weten? (Misschien staat het trouwens wel in dat boek. Ik zal volgende week eens kijken, als het tenminste niet is uitgeleend.)
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier moet een moderne remix van gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen