WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 24 oktober 2012

Rotterdam 2012-7













 





Ik liep met een huisgenoot over de Mathenesserlaan. We haalden een vrouw in die liep te bellen. Ze sprak voor een deel in een andere taal, ik denk dat het Surinaams was, en zei ook af en toe wat in het Nederlands. Ik hoorde iets als 'ik moest eerst Waterloo instraten en het daarna in de rode bak doen en toen ik klaar was moest ik M. gaan helpen.' Ik zei even later: 'Ik moest meteen aan Bukowski denken.' Waarop mijn huisgenoot zei: 'Het ging toch over het instralen van water?'

(Mijn huisgenoot heeft Postkantoor van Bukowski, op mijn aanraden, ook gelezen, maar dan in het Engels.)

En dat Waterloo dan? Nou, in Kralingen heb je de Waterloostraat, dus daar dacht ik aan. Ik zag die mevrouw in gedachten post sorteren voor de buurt rond die straat en hem daarna in een rode bak doen. En vervolgens ging ze M. helpen met instraten. Voor mij  honderd procent Bukowski. Maar misschien was ze dus eigenlijk een assistente van Jomanda. Veel zal ons in dit leven een raadsel blijven.

Plaatje hier gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten