WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

vrijdag 9 november 2012

Broeken & boeken














Toen ik vorige week aan het winkelen was zag ik in een kledingzaak op de Oude Binnenweg een vitrine die helemaal volgepropt was met spijkerbroeken. Niet netjes op stapeltjes, maar echt gepropt. Het leek mij dus een stukje versiering, een ornament, een eiketsjer zoals sommige mensen dat noemen. En mijn blik werd er inderdaad door getrokken en ik dacht meteen aan de Boekenberg. Een kledingwinkel met spijkerbroeken die je niet kunt kopen, dat is toch net zoiets als een bibliotheek met boeken die je niet kunt lenen. Misschien is het een trend?

En later dacht ik: als we het nou eens omdraaien? Dat in de bieb die vitrine met spijkerbroeken komt te staan, met een bordje erop van die winkel op de Binnenweg, en dan in die winkel een vitrine met boeken en tijdschriften om mensen op de bibliotheek te attenderen (uiteraard afgestemd op de 'doelgroep' van vrouwen die in die winkel komen)? En dan elke maand wat anders? Dat hoeft niet veel te kosten en misschien werkt het. Of iets dergelijks met de CoffeeCompany?

Het zal vast niet kunnen. Strijdig met de onafhankelijke positie van de bieb. Ofzo. Maar ik vind het helemaal geen onaardig ideetje van mezelf. Marketeers van Bibliotheek Rotterdam, ik stel het jullie gratis-maar-niet-belangeloos ter beschikking.

Foto hier gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten