WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 14 november 2012

Kop en kolf

















Dat ik, zoals ik onlangs hier beweerde, van Pauw & Witteman nog nooit vrolijker ben geworden, was, bedacht ik later, niet helemaal waar. Want ik heb wel degelijk een keer plezier beleefd aan hun uitzending. Dat was de keer dat Sven Kramer zei: 'als je je kop boven het maisveld uitsteekt'. Dat vond ik leuk en ik dacht: mais kan best hoog worden, dus wie daar bovenuit steekt stelt echt wat voor. 

Ik vermoedde dat vast meer mensen 'boven het maisveld uitsteken' zullen zeggen en via Google vond ik het inderdaad heel wat keren. Maar ik heb het alleen Sven Kramer nog maar horen uitspreken. Dat maaiveld in maisveld is veranderd vind ik niet zo verwonderlijk, bij een maisveld heeft bijna iedereen wel een beeld en wat je je bij een maaiveld moet voorstellen is toch een beetje vaag voor veel stadsmensen zoals ik.

Foto: flickr, gemaakt door: ming1967

2 opmerkingen:

  1. Net zo'n leuke aanpassing als: "met kop en schotel ergens bovenuit steken"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Theetante,
      Ja, die is ook leuk! Ik kende hem nog niet.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen