WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 18 november 2012

Naar de bollen


















Naast het citeren van Bloem en Multatuli heeft het eind van het jaar nóg een mooi moment te bieden. Het viel deze keer afgelopen vrijdag. Een huisgenoot kwam thuis met een zakje oliebollen van Richard Visser's oliebollenkraam, die hier niet ver vandaan staat. Dat is de kraam die al heel wat keren door het AD tot beste oliebollenkraam van Nederland is uitgeroepen. Met oudjaar staat er een rij van honderden mensen en moet je er wel twee uur wachten. De meegebrachte oliebollen aten we meteen op. We dronken er een kopje thee bij. En toen gebeurde het. Zoals ieder jaar zei een van de huisgenoten: jouw oliebollen vind ik toch lekkerder. En kon ik een vette glimlach met moeite onderdrukken.

Foto hier gevonden.

9 opmerkingen:

  1. Jammer dat ik zo ver van Rotterdam woon. Ook hier staat een oliebollenkraam, maar mensen die het weten kunnen, zeggen dat de producten daarvan niet te vr....zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees,
      Tja, dat is dan een nadeel van wonen in Jena. Ik heb overigens geen idee waar dat ligt en óf het eigenlijk wel een plaats is.
      Ik weet niet of oliebollen per post te versturen zijn, maar ik denk van wel. Dus als je me per mail (schrijverdezes@gmail.com) je adres geeft kan ik dat tegen 31-12 eens proberen (met mijn eigenstgebakken bollen).
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
  2. Jena is een stad in Oost-Duitsland. Ik gebruik het woord echter als eigennaam/pseudoniem.
    Dank voor het aanbod oliebollen op te sturen. De 'service' van de post is hier echter zodanig dat ik er geen heil in zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter dan de allerbeste, ja, daar mag je terecht trots op zijn!Zouden ze dan ook nog lekkerder zijn dan die van de schoonmoeder van mijn zus? Nee, je hoeft ze me niet toe te sturen, ik droom graag van iets dat lekkerder dan het allerlekkerste is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha AvA,
      Die van de schoonmoeder van je zus zijn vast nóg lekkerder. Ik geloof dat veel 'particuliere' bollen beter zijn dan die van de beste kraam. Maar aan zo'n test waagt het AD zich niet.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
  4. Ha Schrijver,
    Dik vet! Wij lusten wel allerlekkerste oliebollen!
    Anna Muis en de commune idtvdb.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Anna,
      Dat begrijp ik! Ik zal eens nadenken over een mogelijkheid om er wat aan de dijk te laten bezorgen, zo aan het eind van het jaar. Waar een wil is is een weg nietwaar.
      Vette groet, schrvrdzs

      Verwijderen
    2. Ha Schrijver,
      M'n buik gaat nu al knorren en ik zag al wat j.m. richting dijk rennen!
      Vette groet(met krntn?)terug, Anna

      Verwijderen
    3. Ha Anna,
      Ik hoop dat de rennende j.m. weer terug zijn? Dan kun je ze even uitleggen dat het nog lang geen oudjaar is. Of renden ze voor de bibliobus? Dat kan natuurlijk ook.
      En het knorren valt hoop ik te kalmeren met een vlgtgcrckr met d ks? Om maar eens iets te noemen. (Zucht.)
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen