WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 10 november 2012

Nat pak, droog antwoord

















Een collega vertelde me eens een verhaaltje dat een andere collega haar verteld had. Deze twee collega's waren allebei zo dol op schaatsen dat ze vaak al het ijs opgingen als het eigenlijk nog niet verantwoord was.

Het was dus niet zo verwonderlijk dat een van hen een keer door het ijs zakte. Het is een man van bijna twee meter en het was ondiep water en zo stak hij vanaf zijn middel boven het ijs uit. Er kwam een mevrouw voorbij die vroeg: Bent u door het ijs gezakt? Waarop hij antwoordde: Nee, ik was aan het zwemmen maar toen begon het ineens te vriezen.

Ik ging een keer naar het Haags Gemeentemuseum en daar stond in de vijver een beeld waardoor ik  onmiddellijk dit verhaaltje begon te vertellen aan degene met wie ik op stap was. Ik vond er een foto van, maar die is helaas niet vrij te gebruiken, even doorklikken dus maar, het loont de moeite, er ligt zelfs ijs volgens mij.

Naschrift, speciaal voor Tenaanval (kennen jullie haar blog al?): Ik herinner me dat je een keer schreef dat je wel wist wie die door het ijs gezakte man was. Dus ik moet het eerder verteld hebben, maar ik kan het hier niet terugvinden. En het blijft leuk, wat jij.

Foto hier gevonden.

5 opmerkingen:

  1. Ooow, wat erg, dat herinner ik me helemaal niet! Die opmerking wel, ik dacht alleen dat het een mop was. En ik weet nu ook helemaal niet welke collega dat dan is geweest....
    Wel wie die oud-collega met die mooie tuin is, die ze niet winterklaar maakt. Daarom denk ik nu steeds: als A het niet doet, hoef ik mijn dakterras ook niet winterklaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Tenaanval,
      Helemaal niet erg hoor en bovendien goeie kans dat ik het me gewoon verkeerd herinner. Ik heb altijd gedacht dat het verhaal echt zo gebeurd is, het is mij verteld door de collega van de tuin. Een mop is het natuurlijk óók. De door het ijs gezakte collega heet AB en werkte in een ver verleden voor de bibliobussen, dat is wel genoeg info denk ik?
      En wat dat winterklaar maken betreft, een dakterras heeft dat volgens mij wel iets meer nodig dan een tuin omdat planten in potten eerder bevriezen.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
  2. Geweldig droog antwoord, ik zit er hier hardop om te lachen, hetgeen me bij menige zogenaamde lachfilm niet overkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha AvA,
      Ik vind het ook een erg leuk antwoord, daarom dacht ik dat ik het maar eens moest opschrijven.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
  3. Oh ja! Nou begint er weer iets te dagen! Het is inderdaad wel een typische AB opmerking.

    En wat mijn dakterras betreft: ik ga alle potten nog wel in de buurt van de verwarmingsafvoer bij elkaar schuiven hoor. En ik ga het olijvenboompje binnen zetten, maar misschien ga ik niet ook nog snoeien en zo.

    BeantwoordenVerwijderen