WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 3 januari 2013

Rotterdam 2013



















Wat betreft Rotterdamse humor is de Marokkaanse slager/groenteboer geheel ingeburgerd. Gisteren kocht ik tomaten, dadels en een courgette bij hem en zei erbij: 'Ik hoef geen tasje.' 'Zeven euro negentig,' zei de groenteboer.' 'Zonder tasje wordt acht euro.'

Foto hier gevonden.

11 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Dat is dik grappig! Ik was al wakker omdat er een rotje afging, maar nu vind ik het niet erg meer.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Anna,
      Gelukkig Nieuwjaar! Leuk dat je langskomt. Lust je dadels, trouwens? Heb je mijn nieuwe blogje over voorlezen al gezien? Er staat nog niet veel op, maar het wordt elke dag meer.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
    2. Ha Schrijver,
      Voor jou ook een goed 2013 van de hele commune idtvdb en nog wat dieren. Ik kom wel vaker langs hoor! Dat het nu Voorleesjaar is, dat wist ik eerst niet. Had jij al gehoord dat het ook het jaar van de steenmarter is? En van de vuursalamander en ook nog van de patrijs. "Pa en matrijs," roepen de j.m. Zo zie je maar ...
      Ik ga nog even op je voorleesblog kijken.
      Groet, Anna
      p.s. Ja, dadels lust ik wel!

      Verwijderen
    3. Ha Anna,
      Dankjewel! Nee, dat wist ik niet, dat het ook het jaar van al die dieren was. Ik hoop dat ze er wat aan zullen hebben. Door dat Pa en matrijs moest ik eraan denken dat ik vroeger wel Jan en Mien van Gent zei. Leuk dat je op mijn voorleesplaatjesblog gaat kijken.
      Groet, schrvrdzs
      p.s. Dadels gevuld met mon-chou, dat vind ik ook lekker en jij?

      Verwijderen
  2. Helemaal off topic (hoewel, groente hebben ze daar ook), maar heb je gezien dat Joost Conijn 29 januari naar Villa Augustus in Dordrecht komt?

    http://www.villa-augustus.nl/new/programmaladder-winter2013.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Henk,
      Nee dat had ik niet gezien, dank voor de tip! Ik heb wel ooit (op de televisie) de film gezien die Joost Conijn van A.L.Snijders heeft gemaakt.
      Ben je het een beetje eens met mijn mening over Dit zijn de namen of vond jij het beter dan ik?
      Echt erwtensoepweer, vandaag! (Maar ik ga toch iets anders eten.)
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
  3. Ik heb toevallig vandaag de (fameuze( erwtensoep gegeten. Ik vond Dit zijn de namen niet slecht, ben het wel met je eens dat het samenkomen van de verschillende verhaallijnen wat geforceerd is. Qua taal vind ik het wel een mooi boek. Caesarion kon me niet boeien, misschien moet ik het een tweede kans geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Henk,
      Dat is leuk, van de erwtensoep en dat je hem fameus noemt vind ik natuurlijk ook heel leuk. Ik ben elk jaar het recept kwijt en zoek dan de reactie op mijn blog op waarin ik het voor jou opschreef. Dus dat is wel handig. Een boek een tweede kans geven als je andere boeken van dezelfde schrijver wél goed vond is vaak een goed idee vind ik, maar er zijn ook nog zoveel ongelezen boeken, dus het blijft afwegen.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen