WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 3 februari 2013

Rotterdam 2013-2


















Op 31 januari werd Leeszaal Rotterdam-West, waar ik eerder al iets over schreef officieel geopend. Omdat het Gedichtendag was, werden er gedichten voorgelezen. Dichters uit de buurt en andere wijkbewoners lazen uit eigen of andermans werk. 'Andermans werk' liep uiteen van Guido Gezelle tot Riekus Waskowsky, 'eigen werk' was onder andere een lang gedicht van Eddy Elsdijk en een door twee zusjes van elf geschreven gedicht over lezen. De tweelingzusjes lazen het samen voor, om de beurt een zin en ook een paar zinnen samen, en ik herinner me dit stukje:

Soms is het boek spannend
Soms is het saai
Dan pak ik een ander
En ben ik weer blij.

Het leuke hieraan was dat saai en blij op elkaar rijmden. En dit is géén kritiek, integendeel.

Foto hier gevonden.

2 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Het is toch wel dik tof hè, dat mensen de Leeszaal zijn begonnen. En dat je er naast boeken ook lekker eten kunt krijgen!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Inderdaad, dik tof. Dat eten is niet elke dag hoor, maar ik geloof wel elke maand. Er zijn nog maar weinig boeken voor de j.m. (geen j.m.) in de Leeszaal, dat is wel jammer. Maar hopelijk verandert dat nog.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen