WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 12 december 2016

AH-ervaring #2



















Op zondag ga ik altijd naar Albert Heijn in grote stad M. Ook daar kun je wel eens iets meemaken. Gisteren kocht ik een bloemkool. Toen ik hem uit mijn karretje pakte om op de band te leggen viel er een stuk blad af. Ik raakte even in verwarring: wat moet ik met dat stuk? Een afvalbak zag ik niet, de aanvechting het in het karretje te laten liggen weerstond ik want ik heb er zelf altijd een hekel aan als ik afval in een karretje aantref. Ik dacht: ik neem het gewoon mee, en legde het bij de bloemkool op de band. Dat was natuurlijk niet echt handig, ik had het beter meteen in mijn tas kunnen stoppen. Maar nu komt het: het meisje van de kassa vroeg even later: 'Zal ik dit weggooien?' Ik was bezig mijn tassen in te pakken en begreep het niet meteen, maar het ging over het bloemkoolblad. Ik zei: 'Ja, doe dat maar, ik wist niet zo gauw waar ik het laten moest.' 'Ik vraag het maar even, zei het meisje, misschien wilde u het nog hebben.' 'Voor een konijn,' begreep ik, 'nee, dat heb ik niet.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten