WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 3 november 2012

Kerstboombemesting
















De eerste noemde ik al, de tweede rare tekst die me vele jaren is bijgebleven, eentje waar ik met kerst en af en toe ook tussendoor aan moet denken, volgt nu. Ik zag hem bij Bas van der Heijden in de G.J.Mulderstaat alhier, een winkel die inmiddels alweer een hele tijd een Turkse supermarkt is. Maar ooit was het nog 'Bas', zoals je dat zegt. Het liep tegen de kerst en er waren versieringen te koop. Boven de zilverkleurige slingers was een stuk karton bevestigd met daarop een handgeschreven tekst: gierlanders.

Ik zou niet weten wat ik er nog aan kon toevoegen, maar het lijkt me ook niet nodig.

(Toen ik op zoek ging naar een plaatje en 'gieren' intikte, kreeg ik vogels te zien. Pas toen realiseerde ik me dat niet iedereen zoals ik bij deze tekst meteen aan bemest land gedacht zal hebben. De foto vond ik vervolgens met de zoekterm 'mest injecteren'. En dat ik als stadsmens die term blijk te kennen, dat doet me dan ook wel weer genoegen.)

Foto hier gevonden.

4 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Waar de chauffeur komt met de bibliobus, daar gieren de boeren ook. Soms ruiken we het nog aan de boeken. 'Jakkie' zeggen de m.j.m. dan. De j.j.m. vinden de tractor dik tof en ik vind 'gierlander' dik leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, en 'groet Anna' natuurlijk! Dat vergat ik door het inloggen. Waar is het vrfctwrd gebleven trouwens? Ik mis het wel een beetje.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annelies (taalmakelaar)4 november 2012 om 09:44

    'Harry Koovers - 3.50€ een kilo' las mijn broer die ook in R 'dam woont op de markt. Dit is alweer een tijdje geleden, maar sinsdien blijft t in mijn hoofd zitten en heb ik mij al een paar keer bijna versproken bij de bestelling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Annelies,
      Prachtig, dank je! Iemand meldde me in een eerdere reactie 'Harry Couverts', ook zo'n mooie. Ik moest eerst even nadenken voor ik hem doorhad, bij de jouwe ging dat al beter. Ik had er nog nooit een gezien, misschien zal het me nu een keer opvallen.
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen